Öreg-Szék-tető – Berzsenyi kilátó körtúra.

Kalandozások a Keszthelyi-hegységben különleges megállókkal, kitérőkkel és szemet gyönyörködtető panorámával.

Öreg-Szék-tető – Berzsenyi kilátó körtúra

Útvonal: Tourinform iroda, Gyenesdiás – Hunyadi utca – Nagymező – Nyilas erdő – Büdös-kúti völgy – Pajta (Fingó)-völgy – Öreg-Szék-tető – Pető-hegy, Berzsenyi kilátó (FIGYELEM! A kilátó lezárva!) – Nagymező – Jókai u. – Tourinform iroda, Gyenesdiás
Menetidő: 3 óra 45perc
Megtett kilométer: 12,2 km
Nehézségi fok: közepes
Abszolút szintkülönbség (Pozitív szintkülönbségek összege): 656 m

Öreg-Szék-tető – Bezsenyi kilátó körtúra

A túrát azoknak ajánljuk, akik szeretnek egy kicsit “elkalandozni” a természet rejtettebb ösvényein, de azért fontos nekik, hogy “járt”, kijelölt útvonalon haladjanak, és szeretik a vadregényes, dombos-völgyes panorámát. Kiindulópont a gyenesdiási Tourinform iroda, amely a település központjában található. Túránk a K (kék) jelzésen vezet végig egészen a Nagymezőig, tehát a kiindulópontból a Hunyadi János utcán haladunk, majd az erdőbe érve áthaladunk a kisebbik elhagyott kőbányán, majd kijutunk a Nagymezőre. Itt érdemes egy kicsit elidőzni, hiszen a hely számos élménnyel kecsegtet: bográcsozóhely, fapadok, faasztalok, kötélcsúszó pálya, és hát önmagában a hatalmas zöld tér emlékezetes élményt nyújt. A Nagymezőről az Erdei tornapályán indulunk tovább (K jelzés). Akik szeretik a sportos kihívásokat, kitérőként végigjárhatják az 1300 m hosszú, 16 állomásból álló tornapályát, ám ebben az esetben a pálya végéről vissza kell térniük a K jelzésű út leágazásához. A Nyilas erdőbe érve hamarosan balra vezetnek minket a jelzések (K és P jelzés). A Pórakháti-völgy nyílása mellett elhaladva (K+ jelzés) erdei szekérúton sétálunk, majd a Meszes-hegy és a Birkadelelő között belépünk a Büdöskúti-völgy szűk torkolatába. Jobbról a Pető-hegy meredek, fenyves oldalai sötétlenek, balról a Pórák-hát cseres lankája kíséri utunkat a Hatlábú-pajtáig (esőház). Jobbra ágazik le a P+ jelzésű út, ahol egy több száz éves bükkfaóriás maradványa tornyosul kopáron az ég felé (“Ferencz József fája“). Ezen az úton letérünk, és a Pajta-völgyön keresztül az Öreg-Szék-tető felé vesszük az irányt.  Egy kis kaptató után az ösvényen balra egy kis táblával jelzett (P∆) benőtt ösvényen jutunk az Öreg-Szék-tetőre,  jutalmunk kilátás a környékre. Visszatérve a P+ jelzésű útra, tovább haladunk a S (sárga) jelzésű útig. A következő elágazásnál vigyázzunk, ne a Z jelzésre térjünk rá, hanem a S jelzés szűk ösvényét keressük jobbra. Egy hosszabb szakaszt követően jobbra ágazik le a  a S∆ jelzés, melyet követve egy újabb nagy lendülettel feljutunk a Pető-hegyre, a Berzsenyi kilátóhoz, túránk másik fontos megállójához. (FIGYELEM! A Berzsenyi-kilátó lezárva!) Az elénk táruló látvány feledhetetlen élményt nyújt: a hegység szépségein túl messzi tájak, dombok, hegyvonulatok és völgyek fedik fel csodás alakzataikat. A K jelzésen visszatérünk az Erdei tornapályán keresztül a Nagymezőre, majd a S+ jelzést követve a felhagyott bányán keresztül rátérünk a S jelzésre, hogy a Jókai utcán “legurulva” visszajussunk a kiindulóponthoz, a Tourinform Irodához.