2008. év történéseiből

Fennállásunk ötödik évében többek között bevezettük a Gyenesdiás Kártyát, az online direkt marketinges hírlevél rendszerünket és új, aktív és családbarát arculatba öltöztettük egyesületünket.

Az elmúlt év (2008) történéseiből

Tourinform iroda
A nyári hosszított nyitva tartást a vendégek kényelme érdekében 2008-ban is sikerült megoldanunk, így július és augusztus hónapban hétfőtől péntekig 9.00-19.00 óráig, míg szombaton és vasárnap 9.00-13.00 óráig álltunk vendégeink rendelkezésére. Szezonon kívül hétköznap 9.00-17.00 óráig tart irodánk nyitva.

Internet
Az információkérések, foglalások jelentős hányada továbbra is az interneten bonyolódik, egyre fontosabb szerephez jut a világháló. A 4 éve működő internetes értékesítési rendszer, a turisztikai portálunk (www.gyenesdias.info.hu) jelentősen megkönnyíti nemcsak a vendégek, de irodánk dolgozóinak munkáját is. Újdonságként strandunk interaktív térképe, illetve kiadványunk korszerű, lapozgatós köntösben is megtekinthető portálunkon. Ugyancsak frissített menütartalommal családbarát „sarkokat” hoztunk létre, melyben családos vendégeink a szálláson és éttermi kínálatokon túl az egyéb családbarát szolgáltatásokról is tájékozódhatnak. 2008. decemberében indítottuk negyedévenként frissített tartalmú direkt marketinges hírlevelünket, melyben elsőként egy nyereményjátékkal vontuk adatbázisunkban lévő vendégeink figyelmét új marketingkommunikációs eszközünkre. 2009. tavaszán pedig már konkrét csomagajánlatokat szándékozunk célzottan kiküldeni magyar és német nyelven egyaránt.

Kiadványaink
2008 decemberére készült ugyancsak el egyesületünk új arculatának megfelelően az A/4-es méretű turisztikai kiadvány. A tavalyi esztendőben úgyszintén újdonságként vezettük be a szomszédos másik három településsel (Keszthely, Vonyarcvashegy és Balatongyörök) a közös rendezvénynaptárat, mely vendégeink visszajelzése alapján jó döntésnek minősült. Fontos kiadványunk az „Info-map” térképes anyag, mely Gyenesdiást és a Nyugat-Balaton régió kirándulási lehetőségeit mutatja be sok fotóval több nyelven 2008-ban is rendelkezésre állt/áll. 2008-ban újdonságként a Gyenesdiás Kártyát kísérő “Elfogadóhelyes füzetet” és a napra lebontott „Heti programajánlónkat” tudtuk vendégeink számára nyújtani.

Kiállítások, szakmai rendezvények
A Nyugat-Balatoni térségi marketingszervezettel való együttműködésünknek köszönhetően kiadványaink idegenforgalmi vásárokon történő terjesztése jól megoldott volt. A vásárokon úgyszintén nyereményjátékok segítségével gazdagítottuk vendégadatbázisunkat.
Egyesületünk 5 éves jubileuma alkalmából május 17-én aktív és családbarát nyílt napot szerveztünk, melyet szándékaink szerint évről-évre meg szeretnénk rendezni.

PR munka, sajtókapcsolatok, hírlevél
Egyesületi marketingmunkánk során nagy hangsúlyt fektetünk erre, rendszeresen tájékoztatjuk a helyi médiát (Zalai Hírlap, Keszthelyi TV, Helikon Rádió stb.), a szaksajtót (Turizmus Panoráma, Balatoni Futár, Turizmus Trend, TTG) és esetenként az országos TV- és rádiócsatornákat, újságokat is. Rendezvényekről, illetve minden hír értékű eseményről beszámolunk, tájékoztatjuk a sajtót. Belső kommunikációnk javítására indított hírlevelet 2008-ban is folyamatosan megküldtük tagjainknak.

Gyenesdiás Kártya
Az 2008. év legnagyobb attrakciója minden kétséget kizáróan a sikeresen debütált Gyenesdiás Kártya volt, melynek forgalma a várakozásokat meghaladóan alakult. A felnőttek számára 1990,-, gyermekek részére 990.- Forintos áron megvásárolható egyhetes kártyából több mint ezer darabot vásároltak a vendégek az egyesület szállásadó partnereinél. Ezzel az egyesület a termék bevezetésének évében megduplázta a 2007-ben, illetve a 2008-ban eladott heti strandbelépők számát.

Study tourok és médiaközvetítések
A térségi szervezet és a Balatoni Projekt Iroda szervezésében a szezonra való felkészülés során több study tour (szakmai tanulmányút) érkezett a Nyugat-Balaton régióba. 2008-ban is több TV stáb fordult meg településünkön: a Duna TV Talpalattnyi zöld c. műsorához strandjainkon, illetve vitorlázás közben forgatott; a Hal a tortán c. népszerű műsor Tóth Vera „főszakácsságával” a Horgásztanyán töltött egy emlékezetes napot, továbbá egy belga forgatócsoport (Télétourism + TV5) érkezett a Nyugat-Balaton régióba így településünkre is, akik több témában készítettek képeket.

Strandi animáció, Sindbad Strandrádió és Strandröplabda bajnokság
Az elmúlt évek pozitív visszajelzései, tapasztalatai sarkalták egyesületünket arra, hogy 2008-ban is megbízzunk (a Diási strandon) animátorokat a strandolók szórakoztatására. Egyesületünk ez évben is az Animation Clubot bízta meg e feladattal. A helyi fiatalokból álló animátor csapatnak nagy sikere volt. Játékos programokat, különböző sportversenyeket, vízi aerobicot, mini disco-t, barkács- és kézműves programokat szerveztek a strandolóknak. A strandi animáció finanszírozásához ezúttal sikerült pályázati forrást szereznie az egyesületnek közel 1 millió Ft összegben. Ugyancsak közkedvelt lett az újonnan indított informatív és szórakoztató Sindbad Strandrádió, mely a 2009-ben a várható infrastrukturális és fejlesztéseknek köszönhetően további minőségi szolgáltatásbővítést jelenthet. 2008. augusztus 1-3 között immár negyedik alkalommal vállalta fel egyesületünk az Országos Strandröplabda Mester Tornájának egyik fordulójának rendezését a Diási Játékstrandon, mely mind a sportolók, mind vendégeink tetszését elnyerte.

Kutatás, kérdőíves felmérés
2008-ban is folytattunk kérdőíves felmérést a településen szabadságukat töltő vendégek körében. Főiskolás gyakornokaink segítségével ezúttal 152 kérdőívet tudtunk mindössze összegyűjteni, ám pozitívumként értékelhető, hogy a vendégeket külön megkérdeztük aktív és családbarát szokásaikról is. (A felmérés eredménye hozzáférhető a Tourinform irodában)

Pályázatok (TDM )
2008-ban sikeresek voltak beadott pályázataink: strandi animációra 1 millió Ft-ot, Nemzeti Civil Alapprogram működési célú pályázatán 657.824 Ft-ot, a Magyar Turizmus ZRt-től nyári hosszított nyitvatartásra 800.000 Ft-ot, Zala megyei Közgyűlés „Zala turisztikai együttműködési rendszere kiépülésének támogatására” c. pályázatán szintén 800.000 Ft-ot nyert egyesületünk.
A régóta várt TDM pályázat az ígéretekkel ellentétben még mindig nem került kiírásra, melytől várnánk, hogy egyesületünk újabb lendületet kapjon.

Amennyiben bármilyen kérdése lenne az egyesület munkájával kapcsolatosan,
tagjaink sorába kíván lépni, támogatná az egyesület munkáját, keresse fel a Tourinform irodát!