2012. év történéseiből

A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület újabb mozgalmas évet tudhat maga mögött. Az egyesület és ezzel együtt a Tourinform iroda átköltözött az új helyére. Folyamatban van a 2011-ben nyertes TDM pályázat megvalósítása.

Tourinform iroda
A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület és ezzel együtt a Tourinform iroda júniusban átköltözött az új helyére, melynek kialakítása, berendezése pályázati forrásból valósult meg. Az új iroda tágasabb, így kulturáltabb körülmények között tudjuk fogadni és kiszolgálni a településre érkező vendégeket, illetve együttműködő partnereinket. A vendégek és a partnerek körében is pozitív fogadtatásban részesült a kialakított iroda.

A 2002-ben nyitott iroda működéséhez a Magyar Turizmus ZRt sajnos az idei évben sem biztosított támogatást. Ennek ellenére július és augusztusban hosszított nyitva tartással vártuk a vendégeket (hétfőtől péntekig 9.00-19.00 óráig, míg szombaton és vasárnap 9.00-13.00 óráig) A munkát 1 gyakornok segítette.

Munkánkat segítik a 2011-ben pályázati forrásból beszerzett és telepített érintőképernyős terminálok is, ahol 24 órában tájékozódhatnak a helyi és környékbeli rendezvényekről, látnivalókról, programlehetőségekről, szálláshelyekről az érdeklődők.

MARKETING

Internet
Folyamatosan frissítjük a település turisztikai portálját (www.gyenesdias.info.hu), tagjainknak segítséget nyújtunk saját infopage-ük karbantartásában, illetve a térségi weboldal (www.west-balaton.hu) adatfeltöltését is elvégezzük. Ezenkívül saját oldallal jelen vagyunk a Facebook közösségi portálon, illetve több online felületet is rendszeresen frissítünk: programportálok, rendezvényajánló oldalak, turisztikai ajánlók, szállásfoglalási rendszerek település bemutató oldalai, stb. aktualizálása is napi feladataink között szerepel. 2012-ben pályázati forrásból volt lehetőség online marketing keretében néhány kiemelt megjelenésre és PR cikk megjelentetésére is.

Kiadványaink
Települési és térségi kiadványaink egységes arculatban jelennek meg: Gyenesdiás katalógus, info-map, garantált programajánló, rendezvénynaptár, kerékpáros és gyalogtúra térkép, kedvezménykártya füzete, a térség kiemelt prospektusa a Travel Magazin. A vendégek és szolgáltatók körében is népszerű InfoMap frissítést követően újranyomásra került. 2012-ben újdonságként Hétpecsétes hétpróba címmel indítottunk játékot. A helyi szolgáltatásokat és látnivalókat felfűző program keretében a látogatók játékos formában, aktív módon kikapcsolódva ismerkedhetnek meg a településsel. A játékhoz foglalkoztató füzetet készítettünk, amely kérdéseket, feladatokat tartalmaz. A sikerrel helytálló résztvevők ajándéktárgyakat kaptak. A 2011-ben indított 3 nyelvű Jó reggelt Gyenesdiás! hírlevelet bővített tartalommal 2012-ben is folytattuk. Számtalan hasznos ötletet meríthettek belőle az ideérkezők. A pozitív visszajelzések az idén is azt mutatták, hogy nagyon kedvelt volt a szolgáltatók és a vendégek körében is.

Kiállítások, szakmai rendezvények
Természetesen részt vettünk az ország legnagyobb turisztikai vásárán, a budapesti Utazás Kiállításon, ahol ismét a Balaton régió standján kialakított Nyugat-Balaton részen jelentünk meg. A térségi marketingszervezet több külföldi és belföldi vásáron is bemutatkozott, így a Nyugat-Balaton térség részeként Gyenesdiást is képviselte. A turisztikai vásárok jelentőségének csökkenése miatt 2012-ben újdonságként családi, illetve gyerekeknek szóló rendezvényeken igyekeztünk célpiacunkat megszólítani és figyelmüket családbarát településünkre irányítani. Ennek megfelelően a városligeti gyereknapon mutatkozott be Gyenesdiás, illetve szeptemberben a Nemzeti Vágtán.

PR munka, média megjelenések
A települési rendezvényekről, illetve minden hír értékű eseményről beszámolunk, tájékoztatjuk a helyi és országos sajtót, rendszeresen küldünk híreket, információkat, programajánlókat. Mindezek eredményeként 2012-ben pl. az MTV Balatoni nyár c. műsora számtalan alkalommal forgatott több témában településünkön, ami számunkra megfizetetlen marketing aktivitást jelent. Belső kommunikációra tagjaink részére Hírlevelet készítünk rendszeresen, e-mailben küldjük aktuális információinkat, programajánlóinkat, illetve a Gyenesdiási Híradó oldalain tájékoztatjuk az olvasókat. 2012-ben a balatontipp.hu augusztus végén lezárult online szavazásán csak kevéssel lemaradva a dobogó első helyéről a megtisztelő 2. helyezést érte el a Diási Játékstrand (előtte 2 évig Balaton régió legjobb strandja címet kapta). Ennek hatására számtalan vendég érkezett településünkre, strandunkra az előző évek pozitív média visszajelzései kapcsán, és személyesen bizonyosodtak meg a korábbi díjak jogosságáról. Reméljük, ezt jövőre szavazataikkal újfent alátámasztják. Az idei évben pályázati forrásból a marketingtervünknek megfelelően a fő célcsoport elérését biztosító magazinokban jelentek meg PR cikkeink (pl. Nők Lapja, Képmás stb.).  Rádiókampányokat is folytattunk le országos csatornáknál, a Kossuth és Petőfi rádióban. A kampányok célja a desztináció ismertségének növelése és imázsának építése volt.

Study tour-ok
A térségi marketingszervezet és a Balatoni RMI szervezésében megvalósult szakmai tanulmányutak mellett június elején saját, pályázati forrásból finanszírozott study tourt szerveztünk. Ennek keretén belül újságírók (Nők Lapja Café, Blikk Nők, és hasonló női magazinoktól) látogattak el Gyenesdiásra és ismerkedtek meg a színes helyi programkínálattal. A jó hangulatú study tour alatt a média képviselői megbizonyosodtak róla, hogy Gyenesdiás strandidőn kívül is számos programot kínál az aktív pihenést kedvelők és keresők számára, és nem csak a nyári „vizes” kalandok miatt vonzó az idelátogatók számára. A study tour több megjelenést generált online felületeken és a nyomtatott sajtóban is. (NL Café, Nők Lapja Egészség, Kismama újság stb.)

TERMÉKFEJLESZTÉS

Turizmus ösztönző rendszer – kedvezménykártya
Az ingyenes strandbelépésre jogosító Gyenesdiás kártya a már 2011-ben megszokott formában működött 2012-ben is, csak az ára változott igazodva a strandbelépő árak változásához: 2.400Ft/felnőtt, 1.200Ft/gyerek (4-14 éves korig). A kedvezménykártya forgalma az előző évhez képest nem változott, ami mindenképp pozitív, figyelembe véve a kártya árának drágulását. Garantált programjaink köre tovább bővült. Keressük a lehetőségeket, hogy egyre színesebb, a település családbarát kínálatba illő változatos programokat nyújtsunk a vendégeinknek. 2012-ben a település adottságainak jobb kihasználása érdekében pályázati támogatással vezetett gyalog és kerékpártúrákat indítottunk.

Szintén a helyi TDM pályázatunknak köszönhetően 2012-ben több családbarát termékfejlesztés is megvalósult. Tavasztól komolyabb szerepet kapott Bala Toni, a település kabalafigurája. Készült egy életnagyságú sétálóbáb, ami különböző rendezvényeken, animációs programok alkalmával biztosította elsősorban a gyerekek szórakoztatását.

Ajándéktárgy kínálatunkat is bővítettük. Gyenesdiás családbarát pozícionálásának megfelelően, kifejezetten a gyermekeket megszólító kabalafiguránkat (Bala Toni teknőst) intenzívebben kívántuk felhasználni marketingaktivitásainkban, a márkaépítés érdekében. Ennek megfelelően a figurából ajándéktárgyak készültek (póló, sapka, plüss figura, ujjbáb, kulcstartó, bögre, hűtőmágnes, stb.). Emellett térségi tárgyak is vásárolhatók az irodában, amelyek értékesítési bevételei az egyesület pénzügyi fenntarthatóságát segítik.

Kerékpárkölcsönző hálózat a térségi TDM pályázat támogatásával szezon elején elindult, melybe Gyenesdiás technikai okok miatt nem tudott bekapcsolódni 2012-ben.

STRANDOK, STRANDI ANIMÁCIÓ
Diási Játékstrand fejlesztései, családbarát kínálata, széles szolgáltatási köre miatt egyre népszerűbb, amit a számadatok és kérdőíves felmérésünk mellett a balatontipp.hu online szavazásán ismét elért jó helyezés is alátámaszt. 2012-ben pályázati forrásból sikerült a strandi animációt megfinanszírozni. A vendégek ismét pozitívan fogadták az animátor csapatot, igen népszerű volt a programkínálatban a Zumba, és természetesen nagy sikert aratott a már hagyományosnak mondható vízi aerobik és mini diszkó is. A Gyenesi Lidóstrandot továbbra is sokan kedvelik természet közelisége és családias hangulata miatt. A szezonra, ha ugyan ideiglenesen is, de új vizesblokk került kialakításra. Újdonságként ezen a strandon is indítottunk gyerekanimációs foglalkozásokat, amit pozitívan fogadtak a vendégek.

PÁLYÁZATOK
2012-ben Zala megyei pályázat nem jelent meg, NEA működési célú pályázatán 913e Ft-ot nyert egyesületünk. Folyamatosan zajlik a 2011 őszén elindult helyi TDM pályázatunk, illetve ezzel párhuzamosan a szintén nyertes térségi pályázat megvalósítása is.

VIII. ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA
Szeptember végén Gyenesdiás adott otthont a Magyar TDM Szövetség soron következő konferenciájának. A jelentős szakmai rendezvényre az ország minden részéről érkeztek szakemberek, melynek során gyakorlatorientált, naprakész témák megvitatására, gazdag információcserére volt lehetőség. A rendezvény társszervezője és házigazdája a közel 10 éves Gyenesdiási Turisztikai Egyesület volt. A 3 napos rendezvény sikeresen lezajlott, a résztvevők nagyon pozitívan nyilatkoztak a látottakról, hallottakról és elégedettek voltak a szervezéssel. Ez újabb lehetőség volt számunkra, hogy a település és az egyesület jó hírét tovább öregbítsük. Ezúton is köszönjük az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal pozitív hozzáállását, a konferencia sikeres lebonyolításában nyújtott segítséget!