2013. év történéseiből

A Gyenesdiási Turisztikai egyesület újabb sikeres, eseménydús évet tudhat maga mögött, melyről alábbiakban adunk számot.

Idén ünnepelte fennállásának 10. évét a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület, melyet májusban egésznapos nyílt nappal ünnepeltünk, továbbá a Gyenesdiási Híradó hasábjain jubileumi cikksorozatban mutattuk be elért eredményeinket, feladatainkat, a jelen és jövő kihívásait, terveinket.

Információs iroda
A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület és ezzel együtt a Tourinform iroda 2. szezonját töltötte az új helyén, új, tágasabb irodában, így kulturáltabb körülmények között tudtuk fogadni és kiszolgálni a településre érkező vendégeket, illetve együttműködő partnereinket.
Az iroda évről évre több feladatot lát el a vendégek kényelme, igényeinek kielégítése érdekében, illetve bevételszerzési céllal. Idén pl. elindult kerékpárkölcsönzőnk, bővült értékesítési tevékenységünk is.

MARKETING
Internet
Idén szezon elején megújult turisztikai portálunk (www.gyenesdias.info.hu), könnyebben kezelhető, átláthatóbb, ergonómikusabb kialakítást, elrendezést kapott, illetve a tartalmi részeket frissítettük, aktualizáltuk.
Facebook oldalt üzemeltetünk, ami szintén fontos információforrás mind a helyiek, mind a vendégek számára. A térségi weboldal (www.west-balaton.hu) adatfeltöltése, karbantartása szintén fontos feladatunk.
Igazodva a legújabb információtechnikai trendekhez Gyenesdiás is igyekszik lépést tartani a fejlődéssel. Ennek eredményeképpen elkészült a település saját mobil alkalmazása (a gyenesdias.info.hu applikációja), ahol rendezvényekről, programlehetőségekről, szálláshelyekről, gasztronómiai kínálatról tájékozódhatunk, illetve interaktív térkép az eligazodást, és időjárási információk pedig a tervezést segítik.
Ezenkívül egy sikeres pályázat eredményeképpen megjelenési lehetőséget nyert Gyenesdiás az egyik legnépszerűbb mobil eszközökön használt turisztikai alkalmazásában, és így a Hétpecsétes Hétpróba település megismerő túránk letölthető Pocket Guide-ról.
Imázs filmek készültek településünk népszerűsítésére, az online reklámozásban, közösségi oldalakban rejlő lehetőségek kiaknázására, melyek megtekinthető a portál különböző oldalain.
Kiadványok
Települési és térségi kiadványaink mutatós egységben idén is segítették a vendégek informálását: Gyenesdiás katalógus, info-map, garantált programajánló, Hétpecsétes hétpróba, rendezvénynaptár, kerékpáros és gyalogtúra térkép, kedvezménykártya füzete, Jó reggelt Gyenesdiás! napi hírlevelünk, a térség kiemelt prospektusa a Travel Magazin.
Idén újdonságként tavasszal az Avar kiállításról, Darnay Bormúzeumról, és a piacról készült külön szórólap, továbbá a szezonra a gasztronómiai kínálat bemutatására készült étteremkalauz benne az ingyen desszert kampány, illetve vele együtt pecsétgyűjtős játékkal.
Kiállítások, szakmai rendezvények
Budapesten az Utazás Kiállításon 2013-ben is a Balaton régió standján kialakított Nyugat-Balaton részen jelentünk meg, ami költségkímélő megoldásnak bizonyult.
Az idei évben is családi, illetve gyerekeknek szóló rendezvényeken szólítottuk meg pályázati támogatással célpiacunkat. Nagy érdeklődés kísérte a Városligeti Gyereknapon, a Gyereksziget egyik hétvégéjén illetve szeptemberben Nemzeti Vágtán bemutatkozásunkat, melyek alkalmával Bala Toni kabalafiguránkkal is találkozhattak a gyerekek játékra is invitálva őket.
Fentiek mellett a térségi marketingszervezet több külföldi és belföldi vásáron is bemutatkozott, így a Nyugat-Balaton térség részeként településünket is képviselte.
PR munka, média megjelenések
Marketingmunkánk során kiemelt szerepet kap a sajtóval, médiával való kapcsolattartás. Mindezek eredményeként pl. az MTV Balatoni nyár c. műsora számtalan alkalommal forgatott több témában településünkön, a Kossuth Rádió A hely c. műsorához szintén több témában készült riport településünkön, de említhetjük az MTV1 Gasztroangyal (Borbás Marcsi) műsorát, vagy a TV2 Mokkáját, amik számunkra megfizetetlen marketing aktivitást jelentenek.
Az idei szezonban ismét a dobogó legfelső fokán végzett a Diási Játékstrand a strandok versenyén. Ez az eredmény kiemelt szerepet kap marketing munkánk során.
Pályázati támogatással több utazási magazin is forgatott a térségben, illetve településünkön: TV2 Kalandjárat, RTL Klub GasztroTúra, Gasztrokommandó.
Az idén megalakult gyerek képviselő-testület kapcsán is sikerült a média figyelmét Gyenesdiásra irányítani, ezzel több megjelenést is generálva, sok esetben jelentős országos médiumokban.
Study tour-ok: idén májusban pályázati forrásból finanszírozott, saját szervezésű tanulmányút keretén belül újságírók látogattak el Gyenesdiásra és ismerkedtek meg a színes helyi programkínálattal. Ezen kívül a térségi marketingszervezet és a Balatoni RMI szervezésében is több study tour érkezett a Balaton és azon belül a Nyugat-Balaton régióba is.
Kutatás: idén is végeztünk kérdőíves felmérést a Gyenesdiáson nyaraló vendégek utazási szokásairól.

TERMÉKFEJLESZTÉS
Turizmus ösztönző rendszer – kedvezménykártya
Az ingyenes strandbelépésre jogosító Gyenesdiás Plusz kedvezménykártya a megszokott formában működött az idén is, továbbá változatlanul elérhető volt a településen megszálló vendégek számára a West-Balaton kártya is, mellyel a strandjaink nem, csak a többi szolgáltatás biztosított vele kedvezményeket.
Garantált programjaink köre idén tovább bővült: a Darnay Borkoccintó borkóstoló programjával, az Avar kiállításhoz kapcsolódóan, a Klubkönyvtár szervezésében Kézműveskuckóval, illetve Murmann Marcell kovácsműhelyében a mesterség rejtelmeibe kukkanthatnak be a vendégek és akár maguk is üthetik a vasat.
Helyi TDM pályázatunknak köszönhetően családbarát termékfejlesztés keretében további újdonságok valósultak meg: Bala Toni kabalafiguránk újabb formában és helyekre került kihelyezésre, a Diási strandi játszótér vizes elemmel bővült, elkészült a Községháza nyugati homlokzatára a zenélő óra, míg a Községháza előtti térre csobogó készült, a közterületeken a komfortérzetet javítandó pihenőpadok, hulladékgyűjtők, virágtartók kerülnek kihelyezésre, illetve készülnek a játékos foglalkoztató táblák.
A térségi TDM pályázat támogatásával tavaly elindult kerékpárkölcsönző hálózatba idén Gyenesdiás is bekapcsolódott.
Strandi animáció: idén is nagy sikerrel zajlott az egyesület szakmai felügyeletével.
Rendezvények: Gyenesdiáson tavasztól őszig számtalan kisebb-nagyobb rendezvény várja a nyaraló vendégeket, illetve a helyieket, környékbelieket.
Egyesületünk szervezésében az adventi rendezvény idén is jó hangulatban telt, nagy sikerrel zárult.
Piac: 2013-ban új piacfelügyelő kapott megbízást, illetve a tavasszal elkészült tematikus rendezvénynaptár által még erőteljesebb marketinget kapott a piac. A vendégek kedvelik a piacot, elsősorban családias hangulata miatt.
Pályázatok
Helyi TDM pályázatunk 2013. október 31-én zárult, illetve ezzel párhuzamosan a térségi pályázat megvalósítása is a végéhez közeledik.