2014. év történéseiből

A Gyenesdiási Turisztikai egyesület sikeres, eseménydús évet zárt 2014-ben is. Munkájának eredményességéről az alábbiakban adunk tájékoztatást.

INFORMÁCIÓS IRODA
Tourinform irodánk a Magyar Turizmus ZRt minősítési rendszerében minősített iroda rangot kapott ez évben is, mely bizonyos kedvezményekkel jár. Anyagi támogatást idén sem biztosítottak, ennek ellenére július és augusztusban hosszított nyitva tartással vártuk a vendégeket. 1 gyakornokot foglalkoztattunk. Az információszolgáltatást segítették az érintőképernyős terminálok (touch info) is, ahol 24 órában tájékozódhatnak a helyi és környékbeli rendezvényekről, látnivalókról, programlehetőségekről, szálláshelyekről az érdeklődők.
Irodánk évről évre több feladatot lát el a vendégek kényelme, igényeinek kielégítése érdekében, illetve bevételszerzési céllal. Információszolgáltatás mellett kerékpárkölcsönzőt működtetünk, ajándéktárgyakat, térképeket, könyveket értékesítünk, kedvezménykártyák kezelése, stb.
Újdonságként a Tourinform irodában egy falra szerelt TV-n folyamatosan vetítettük díjnyertes imázs filmjeinket, mellyel sok vendég érdeklődését sikerült felkelteni a különböző programhelyszínek, természeti látnivalók, aktív lehetőségek iránt.

MARKETING
Internet

A tapasztalatok változatlanul azt mutatják, hogy az információkérések, foglalások egyre inkább az interneten bonyolódnak, erősödik a világháló szerepe, így egyre erősebben vagyunk jelen a weben. Turisztikai portálunk (www.gyenesdias.info.hu) látogatottsága évről évre növekszik. Tartalmilag folyamatosan frissül, nagy hangsúlyt fektetve a háromnyelvűségre is. A térségi weboldal (www.west-balaton.hu) adatfeltöltését, karbantartását, folyamatos frissítését is végezzük. Jelen vagyunk a Facebook közösségi portálon saját oldallal, illetve több online felületet is rendszeresen frissítünk: programportálok, rendezvényajánló oldalak, turisztikai ajánlók, szállásfoglalási rendszerek település bemutató oldalai, stb. aktualizálása is napi feladataink között szerepel. Bala Toni Klub, mely jelenleg blog oldal formájában gyerekeket megszólító tartalommal, játékokkal családbarát településünk számára fontos marketing eszköz, ezért is erősíteni kívánjuk. Elérhető a turisztikai portálról is átlinkeléssel.
Online tartalomfejlesztés és kérdőív
Turisztikai portálunkon a tél folyamán új menüpont alá beépítésre került csoportok számára a település kínálata 3 korosztályra bontva, illetve kiegészítve szállás és vendéglátás ajánlatokkal. turisztikai portálunkon online kérdőív került elhelyezésre, bízva benne, hogy így több válasz, vélemény, fejlesztési javaslat fogalmazódik meg Gyenesdiás turizmusára vonatkozóan.
AdGrants kampány és remarketing
A Google nonprofit szervezeteknek szóló pályázatával online marketing kampányt indítottunk, mellyel havi 10.000 USD online hirdetési lehetőséghez jutott településünk. A kampány, mely magyar és német nyelvterületeken fut, tavaly decemberben indult első körben 4 hónapos időtartamra, de a pozitív tapasztalatok miatt várhatóan meghosszabbítjuk. Annak érdekében, hogy még hatékonyabb legyen és az oldal látogatottságának növelése mellett az értékesítést is ösztönözzük, az ajánlatkérések, foglalások számát is növeljük, párhuzamosan remarketing kampányt indítottunk. A remarketing lehetővé teszi, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták weboldalunkat.
Kiadványok
Települési és térségi kiadványaink (az országos/régiós kínálathoz képest kimagasló színvonalon) változatlanul elérhetőek: Gyenesdiás katalógus, info-map, garantált programajánló, Hétpecsétes hétpróba, rendezvénynaptár, letéphető településtérkép, étteremajánló, valamint megújult a térségi kerékpáros térkép, a kedvezménykártya füzet, és készült térségi sétatérkép is.
A termékfejlesztési irányokkal párhuzamosan és a marketing trendeket követve a térségi Travel Magazin átalakult, és 2015-re tematikus kiadványok készültek: családi üdülés, kerékpáros/aktív és gyógy/wellness témákban. A kiadványok elérhetőek a Tourinform irodában.
Vásári részvételeink
Budapesten az Utazás Kiállításon idén is a Balaton régió standján kialakított Nyugat-Balaton részen jelentünk meg, ami költségkímélő megoldásnak bizonyult. Többnyire pozitív élményeket idéznek fel, és örömmel fogadják kiadványainkat, keresik újdonságainkat. Sajnos a budapesti Utazás kiállítás is évről évre veszít jelentőségéből, de jelen kell lenni ahhoz, hogy a turisztikai kínálati palettán számon tartsák településünket.
Szeptemberben Budapesten a Nemzeti Vágtán mutatkozott még be Gyenesdiás, ahol Bala Toni kabalafiguránkkal is találkozhattak a gyerekek. Fentiek mellett a térségi marketingszervezet 12 külföldi és 5 belföldi vásáron, turisztikai rendezvényen vett részt, így a Nyugat-Balaton térség részeként településünket is képviselte.
Vidéki vásárokon, rendezvényeken is azt tapasztaljuk, hogy Gyenesdiást egyre többen ismerik, sokan hallottak már róla, tudják a díjakat nyert strandot a település nevéhez kötni, vagy nyaraltak is már nálunk. Ez azért is örvendetes tapasztalat, mert ha már ismerik és keresik településünket, akkor fogják a szálláskereső oldalakon is keresni (pl. szallas.hu, booking.com) a gyenesdiási szálláshelyeket.
PR munka, sajtókapcsolatok, hírlevél
Egyesületi marketingmunkánk során nagy hangsúlyt fektetünk a helyi média, a szaksajtó és esetenként az országos TV- és rádiócsatornák, újságokat rendszeresen tájékoztatására. Rendezvényekről, illetve minden hír értékű eseményről beszámolunk, tájékoztatjuk a sajtót, partnereinket, melyek nyomán számtalan anyag jelent meg mind a print, mind pedig az online médiában. PR munkánk során kiemelten törekszünk az igényességre, a külső kép pozitív befolyásolására. Az idei szezonban a balatontipp.hu augusztus végén lezárult strandosztályozó online szavazásán ismét a dobogó legfelső fokán végzett a Diási Játékstrand. Ez az eredmény kiemelt szerepet kap marketing munkánk során.
Belső kommunikációs csatornaként elsődlegesen online Hírlevelünket használjuk tagjaink tájékoztatására munkánkról, rendezvényekről, felhívásokról, illetve a Gyenesdiási Híradón keresztül adjuk hírül az aktuális információkat.
Study tour-ok, más néven tanulmányutak
A térségi marketingszervezet és a Balatoni RMI 2014-ben is több a média képviselőinek szervezett study tour érkezett a Balaton és azon belül a Nyugat-Balaton régióba is. Lehetőség szerint természetesen bekapcsolódtunk a tanulmányutakba különböző programokkal, ezzel is média megjelenéseket generálva.

TERMÉKFEJLESZTÉS

A West-Balaton, illetve Gyenesdiás Plusz kedvezménykártyák változatlan módon és változatlan áron működtek tovább. A Gyenesdiás Plusz a West-Balaton kártya kedvezményein túl ingyenes strandbelépést is biztosít a település mindkét strandjára. Az egyhetes érvényességű kedvezménykártyát csak a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület partnereinél megszálló vendégek vásárolhatják meg szállásadójuknál, mely komoly előny és a vendégeket orientálja is a szálláshely kiválasztásakor. A kártya ára változatlan volt: 2.400 Ft a felnőtt, míg 1.200 Ft a gyerek.
Garantált programjaink a hét minden napjára változatos időtöltést kínálnak. Plusz információként esős, illetve borús időben is ajánlott piktogrammal segítjük a vendégek tervezését. Keressük a lehetőségeket, hogy egyre színesebb, a település családbarát kínálatba illő további új programokat nyújtsunk a vendégeinknek. A Darnay pince melletti pajtaépületben szerdánként Bormustra (a Dalárda közreműködésével zenés borkóstoló program igazán vidám hangulatban) zajlott, októberben pedig megnyitott a Természet Háza Látogatóközpont.
Különböző játékaink (Hétpecsétes hétpróba, Kattints 2x, stb.) tavaly is népszerűek voltak. Meseíró pályázatot is hirdettünk, melyre ugyan kevés pályamű érkezett, viszont a díjazott mese akár kiadásra is érdemes lenne.
A tavaly elindított Születésnap Gyenesdiáson! elnevezésű kampány keretében a szülinapos gyermekek részére kínáltunk kedvezményeket., sőt most már a szülinapjukat télen ünneplő gyermekeket is bevontuk az akcióba. A 14 év alatti gyerkőcök születésnapjukon a Tourinform irodában kiváltott névre szóló szülinapi belépőjükkel a strandokra, program helyszínekre ingyenesen léphetnek be / vehetnek részt a programon, illetve vendéglátó egységek is csatlakoztak. A szülinapi belépőt az akció meghirdetése óta 32 gyerkőcnek váltották ki.
Az akció imázserősítő, mivel Gyenesdiást a nagyobb médiumok többek között gyerek-/családbarát arculata miatt keresik meg, melyet a Gyerekképviselő-testület munkássága egyértelműen támogat. A gyerekek által képviselt elképzelésekre a média odafigyel, ezzel a település arculata pedig erősödik. Másrészt vendégbarát is az akció, hiszen ez a korosztály még családdal együtt veszi igénybe az egyes szolgáltatásokat. A családok számára biztosított ilyen jellegű „tehercsökkentés” könnyebben elérhetővé teszi számukra a szolgáltatás igénybevételét.
Ingyen desszert akciónkat is folytattuk. A játék azonban kevés aktivitást generált, melyhez vendéglátós partnereink kellő ajánlása hiányzott.
Kerékpárkölcsönzőnk a térségi hálózat részeként 2 éve sikeresen működik, ami a kínálatbővítés mellett az egyesület pénzügyi fenntarthatóságát is segíti.
Strandi animáció: 2014-ben is nagy sikerrel zajlott az egyesület szakmai felügyeletével.
Rendezvények: Gyenesdiáson tavasztól őszig számtalan kisebb-nagyobb rendezvény várta a nyaraló vendégeket, illetve a helyieket, környékbelieket. Egyesületünk szervezésében az adventi rendezvény 2014-ban is jó hangulatban telt, nagy sikerrel zárult. Ezúton is köszönjük mindenkinek az önzetlen segítséget, támogatást!
Piac: a bőséges termékkínálat mellett tematikus hétvégékkel, valamint 2014-ben újdonságként zenés estékkel várta a piac a vendégeket.