2011. év történéseiből

2011-ben újabb szolgáltatásokkal (ld. például a Jó reggelt Gyenesdiás! napi hírlevelünket), információs felülettel (touch infok) és sok egyéb újdonsággal bűvölt kínálatunk, segítve a vendégek minél élménydúsabb nyaralását.

Tourinform iroda
Az iroda, mely fontos bázis a vendégek számára, szezonon kívül hétköznap 9.00-17.00 óráig tart nyitva, míg nyáron hosszított nyitva tartással működik a vendégek kényelme érdekében (hétfőtől péntekig 9.00-19.00 óráig, míg szombaton és vasárnap 9.00-13.00 óráig). Fontosabb kiadványaink azonban nyitvatartási időn kívül is elérhetőek, illetve munkánkat a tavalyi szezontól a pályázati forrásból beszerzett és telepített érintőképernyős terminálok (Touch Info) is segítik, ahol az érdeklődők 24 órában tájékozódhatnak a helyi és környékbeli rendezvényekről, látnivalókról, programlehetőségekről, szálláshelyekről és éttermekről.

Internet
A település turisztikai portálját (www.gyenesdias.info.hu) folyamatosan új tartalommal, hírekkel, információkkal frissítjük. A weboldal karbantartása tagjaink részéről is fontos, hiszen az internet szerepe folyamatosan nő, az információkérések, foglalások jelentős hányada az interneten bonyolódik. Pozitív visszajelzéseket kapunk vendégeinktől, amikor gyorsan tudunk a vendég igényeinek megfelelő szabad szálláshelyeket kínálni. Marketing munkánk során kiemelt szerepet kapnak az internetes megjelenések (térségi weboldal, Facebook, különböző programportálok, turisztikai oldalak). Webes felületeinken szintén csak tagjaink kapnak megjelenési lehetőséget, melyet a tagdíj magába foglal.

Kiadványaink
2011-ben újdonságként Jó reggelt Gyenesdiás! címmel reggeli hírlevelet indítottunk el 3 nyelven, mellyel vendégeink minél kellemesebb nyaralását kívánjuk segíteni. A tavalyi évben is elkészítettük az immár hat települést átfogó térségi rendezvénynaptárunkat (Hévíz, Keszthely, Gyenesdiás, Vonyarcvashegy, Balatongyörök, Zalakaros) 3 nyelven, ill. a Gyenesdiás Kártya partnerfüzetet. A település kínálta aktív lehetőségeket, heti rendszerességgel visszatérő garantált programokat csokorba gyűjtve ajánlottuk vendégeinknek. A 2011-es év végére elkészült a legújabb színes és informatív települési kiadványunk, mely Gyenesdiás rövid bemutatása mellett szállás és szolgáltatói ajánlatokat is tartalmaz. Elkészült továbbá a térségi Nyugat-Balaton Travel magazin is a hozzá kapcsolódó szálláskatalógussal együtt.

Kiállítások, szakmai rendezvények
2011-ben is főleg a belföldi vásárokra fókuszáltunk. Részt vettünk a budapesti, pécsi, debreceni és győri kiállításokon, továbbá kiadványaink elérhetőek voltak még a miskolci vásárban. A vásárok látogatottsága, jelentősége évről-évre csökken, ezért 2012-ben újdonságként a nagyobb, családoknak szóló rendezvényeken (pl. Városligeti gyereknap) szeretnénk bemutatkozni, megszólítani kiemelt célcsoportunkat.

PR munka, média megjelenések
Marketingmunkánk során kiemelt szerepet kap a sajtóval, médiával való kapcsolattartás. Rendszeresen tájékoztatjuk a helyi médiát (Zalai Hírlap, Keszthelyi TV, Helikon Rádió stb.), a szaksajtót (Turizmus Panoráma, Turizmus Trend, TTG), női magazinokat és esetenként az országos TV- és rádiócsatornákat, újságokat is. Rendezvényekről, illetve minden hír értékű eseményről beszámolunk, rendszeresen küldünk híreket, információkat, programajánlókat. Tagjaink felé Hírlevélben küldjük aktuális információinkat, programajánlóinkat, illetve a Gyenesdiási Híradó oldalain tájékoztatjuk az olvasókat. 2011-ben a balatontipp.hu online szavazásán 2. alkalommal elnyert Balaton régió legjobb strandja díj komoly média megjelenéseket generált, ami megfizethetetlen esetünkben. Számtalan vendég érkezett településünkre, strandunkra ezek hatására, és bizonyosodtak meg a díj jogosságáról. Reméljük, ezt szavazataikkal újfent alátámasztják. Említhetjük a piac nyitása kapcsán megjelent újságírókat, TV stábokat, a különböző rendezvényeinkről szóló programajánlókat, vagy az MTV Balatoni nyár című műsorát is, melyek révén mind többen ismerik meg és tanulják meg településünk nevét.

Pályázatok
2011-ben lezárult a szomszédos településekkel közös konzorciumi pályázatunk, illetve az áprilisban beadott önálló helyi TDM pályázatunk eredményes volt, így ősszel elindult 45,4 millió Ft támogatással a megvalósítása, illetve azzal párhuzamosan a térségi pályázat megvalósítása is. A pályázatok a következő 2 évben újabb lendületet adhatnak a településnek: finanszírozásában új irodába költözik a Tourinform, a környezetének rendezése megtörténik, családbarát termékfejlesztés és különböző marketing feladatok előkészítése zajlik.

Gyenesdiás Kártya
Konzorciumi TDM pályázatunk keretében közös elektronikus kártyarendszerre álltunk át, mely lehetővé tette, hogy (részben) összehangoljuk a korábban működő helyi kedvezménykártyákat. A rendszer gyerekbetegségeivel meg kellett küzdenünk, de hosszútávon számos előnye van az elektronikus rendszernek, melyet szeretnénk mind jobban kihasználni (pl. törzsvendég program bevezetése). Az ingyenes strandbelépésre jogosító Gyenesdiás kártya forgalma csökkent, ami egyrészt a főszezoni 3 hetes rossz időnek tulajdonítható, másrészt az internetes felületen való aktiválás néhány szállásadót visszatartott a kártya propagálásától. Vendégeink keresik a kártyát, befolyásolja őket a szálláshely kiválasztása során, orientálja őket a kártyát értékesítő szálláshelyek felé, illetve a nyár folyamán több szállásadó is csatlakozott egyesületünkhöz részben a kedvezménykártya miatt.

Study tourok és médiaközvetítések
A térségi marketingszervezet és a Balatoni RMI szervezésében 2011-ben is több study tour (szakmai tanulmányút) érkezett a Balaton és azon belül a Nyugat-Balaton régióba is. Több német, osztrák, szlovák, cseh és lengyel TV stáb, újságíró csoport, vagy éppen utazásszervezők ismerkedtek térségünkkel, de a svéd valóság show-nak is volt forgatása a térségünkben. Lehetőség szerint természetesen bekapcsolódtunk a tanulmányutakba programmal, étkezéssel.

Diási Játékstrand: 2010 után 2011-ben is a balatontipp.hu online szavazásán első helyezést ért el. Az animációs programok működtetését 50-50%-ban az Önkormányzat, ill. az Egyesület vállalta, a szakmai felügyeletet szintén az Egyesület látta el. Kiadványaink a strandon is folyamatosan elérhetőek voltak.

Rendezvények
Gyenesdiáson tavasztól őszig számtalan kisebb-nagyobb rendezvény várja a nyaraló vendégeket, illetve a helyieket, környékbelieket. Ezek vendégéjszaka növekedést alig generálnak, de a szabadságukat töltők keresik a programokat, melyek közül a gasztronómiai rendezvények jó nevű, színvonalas fellépőkkel vonzzák a legtöbb embert. Egyesületünk a rendezvények marketingjében vállal komolyabb szerepet, a rendezvényszervezést nem tekinti feladatának – eltekintve a decemberben nagy sikerrel lebonyolított adventi rendezvényünktől.

Kutatás, kérdőíves felmérés
2011-ben is végeztünk kutatást a szokásos módon, kérdőíves felmérés formájában a Gyenesdiáson nyaraló vendégek utazási szokásairól. Jóllehet a felmérésünk nem nevezhető reprezentatívnak, mindenképp fontos a vélemények, visszajelzések megismerése, melyek alapján az illetékesek felé fejlesztési javaslatokat tudunk megfogalmazni.

 Amennyiben bármilyen kérdése lenne az egyesület munkájával kapcsolatosan,
keresse fel a Tourinform irodát